Сьогодні, 26 червня, у Креативному просторі «Артинов» відбудеться лекція про творчість і життя вінницького художника Натана Альтмана. Спікером виступає професор історії Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського Ольга Коляструк.
Натан Альтман - художник з європейським корінням, родом iз Вiнницi. Його називали одним iз найбільш яскравих живописців своєї епохи. Земляк працював у багатьох різних напрямках і завжди пробував нові техніки. В його творчому доробку поєднується портрет Анни Ахматової, замальовки до дитячих книг та зображення Леніна.
Саме за його пропозицією зйомки до фільму «Єврейське щастя» за сценарієм Шолом-Алейхема проходили на вулицях Вінниці – у колоритному на той час районі Єрусалимка.
Лекція починається о 18.30. Організатори просять не запізнюватись. Нагадаємо, що година перебування у просторі коштує 25 грн. У вартість входить кава чи чай і печиво.
Довідка:
Художню освіту Н. Альтман здобув в Одеському художньому училищі у 1902–1907 рр. Удосконалював художню він майстерність у Парижі в приватній художній студії (1910—1911 рр.), де зазнав впливу новітніх мистецьких стилів, особливо французького кубізму.
У 1912 р. вінничанин переїхав до Петербургу, де мав неабиякий попит як художник. Був одним із засновників «Єврейського товариства розвитку мистецтв». Після більшовицького перевороту у жовтні 1917 року художник став на бік нової влади, брав участь у декоруванні нових революційних свят у Петрограді та Москві. Аби зробити кар'єру при більшовицькій владі, Альтман створив декілька портретів більшовицького лідера Леніна, серед них і його погруддя в цілком реалістичній манері (бронза, 1920 р.)
Пізніше митець почав працювати як театральний художник. Брав участь у створенні кінофільму «Єврейське щастя» за сценарієм Шолом-Алейхема. За пропозицією Альтмана, натурні зйомки проходили у Вінниці в неперебудованому тоді районі бідноти — Єрусалимці.
У 1928 року Альтман відбув із Державним єврейським театром на гастролі у Західну Європу. По закінченню гастролей художник залишився у Парижі, де перебував до 1935 р. Коли Альтман повернувся у СРСР, то застав період сталінських чисток кадрів і репресій.
У цей час він відійшов від створення картин і займався графікою, проектами створення поштових марок та книжковою графікою. Формалістичні твори Альтмана стали незатребуваними на тлі придушеного цензурою радянського мистецтва. Художня манера Альтмана не укладалась в жорстокі межі офіційного стилю соціалістичний реалізм.